Wed 20.12.17

Oathbreaker

+ NewmoonUniverse

Facebook event Share Tweet

Steamroller touches the soul with black/post metal & shoegaze drenched ‘Rheia’

Oathbreaker’s third ‘Rheia’, with Jack Shirley (Deafheaven) behind the dials and again out on the excellent Deathwish, really is ‘a true game changer’ in the post-/black metal genre that Deafheaven, Wolves In The Throne Room, Cobalt and Liturgy (for ‘The Ark Work’ in ’15) also roam around in. 

Aside Amenra, Raketkanon and Steak Number Eight, yet another extreme Belgian band that has made quite an impression outside our borders and of which we can be very damned proud!



Newmoon

Before the fans of effeminate leeches totally lose it, their name comes from Elliott Smith’s posthumous compilation album of the same album from ’07. The fans of post-punk, shoegaze, dream-pop and every genre in-between can now go wild though, because what Antwerp/Ghent’s Newmoon squeezes from the fenders on first issue ‘Space’ is something to get very worked up about.

Think Slowdive, My Bloody Valentine, Joy Division, The Jesus And Mary Chain and Dinosaur Jr. with a big fat DIY-attitude (the members formed hardcore/punk band Midnight Souls in a previous life). “They all play Fenders. They all have matching tattoos. They party harder than most.”

 

Read more Read less

For fans of Code Orange, Deafheaven, Amenra, Wolves In The Throne Room, Converge, Wiegedood, …


Fun fact You can watch a wonderful documentary on YouTube (Oathbreaker ‘Rheia – The Visual Story’ directed by MAANLANDER ) that provides insight into how the album came into being and what kind of dynamic is creates in a band like Oathbreaker. With the unavoidable subtitling of the West Flemish, of course, but then in English!

Videos

Response

Super optreden super zaal. Top
stijndebock
Het geluid was tijdens het concert van Oathbreker niet naar behoren... De drum stond vééééél te luid en overstemde alles, met de bas op de tweede plaats. Het is alsof je naar een drummer met bassist staat te luisteren die met een begeleidingsgroepje speelt. Het moet één geheel vormen, waarbij elk instrument en zang zijn plaats heeft en de mogelijkheid heeft om er bovenuit te komen op de juiste momenten... Waarom kon dit tijdens het concert van Amenra wel en hier niet ? En het geluid vooraan, achteraan, links, rechts of in het midden verschilt trouwens ook enorm. Neem eens een voorbeeld aan het geluid op het Dunk-festival. Da's topklasse, en je mag staan op gelijk welke plaats, toch heb je een super geluid. Tijdens 35 jaren concert- en festivalbeleving vind ik dit een tendens die de laatste jaren steeds toeneemt (mede dankzij de geluidsnormen) : om toch maar een luid concert te verkrijgen staan drum en bas veel luider dan de rest, waardoor ze alles overstemmen en de kwaliteit van de muziekbeleving énorm achteruit gaat...
viewoftheweird
Spijtig dat in het begin van de show Caro's stem er totaal niet doorkwam. Na een tijdje werd er toch aan de juiste PA knopjes gedraaid en werd het optreden alleen maar beter en beter. Eind goed al goed dus...
blacky
Super vette show !!! Kga ze missen,hopelijk zien we terug in 2019
benny verbeke
Un autre jour, un autre soir, un autre album et qui sait, ils arriveront enfin à faire tomber le plafond! Juste magnifique!
David.Croix644436
You have to be logged in to post a reaction.
No AB account yet? Register here.

Your visit to AB

Mobility

Our concerts usually finish at 10:30 pm: that way you can still catch the last train home!

Plan your route

Hungry before the concert

Eat something in our AB Café & Resto. Enjoy your meal!

Reserve your table

Order your drink tokens now

That way you don't have to queue and you can go straight to the bar

Order

Fanmail

Share your latest musical discoveries with us! That way you will be first to know when they visit AB.

Connect with Facebook Connect with Spotify