Thu 08.02.18

Nils Frahm - 'All Melody'

Facebook event Share Tweet

Contemporary classical splendour & back on stage for the first time since ’15

Classically schooled pianist Nils Frahm has navigated an impressive path over the last decade. From fantastic acclaimed albums like ‘Felt’ or ‘Screws’ to impressive collaborations with the likes of Woodkid or Ólafur Arnalds. He also wrote successful soundtracks and landed on the bills of both electronica festivals & the prestigious Royal Albert Hall.

 


For fans of Echo Collective, A Winged Victory For The Sullen, Kiasmos, Rhythm & Sound, Keith Jarrett, Rival Consoles, Ólafur Arnalds, Jóhann Jóhannsson,…
In the press Pitchfork: ‘Mesmerizing and beautiful work.’

The Quietus on his album ‘Spaces’: ‘His most brilliant album yet.’
AB fun fact Nils Frahm’s first visit to AB already dates from 2010 (as support to Soap & Skin)
Fun fact To mark the occasion of the Piano Day that Nils Frahm has called into being – an annual ode to the piano –Frahm came up with the idea of building the world’s biggest piano, based upon the biggest piano to date: that of David Klavins.

Videos

Response

The concert was really great. People dropping their glasses on the floor was very disrespectful to the artist and the other listeners.
Décio.de Oliveira Lucas600257
great concert, loved it! As mentioned before, the noise of plastic glasses falling on the floor could have been unnoticed if it was a louder concert but for Nils Frahm it was quite annoying at times (including the noise of the doors). Apart from that, great venue as always, and the music was fantastic! :)
fredwens
Nils was perfect but standing concept was not the way to go for this concert. We were on the 1st balcony and there were people sitting on the bridge and stairs. Safety-wise I think this is not very correct. With people blocking the way it also made additional noise when other passed. Overall I saw worse audience so for me noise was not an issue.
peixesloucos
What the hell? Why has my comment been edited? It makes hardly any sense now, and is not what I wrote!
Deborah.O'Donoghue620183
The concert was great. It's true that there was some audience noise and the venue needs to oil their doors, but if you want to listen to a gig in complete silence, stay at home with your own sound system. Really, with around 2000 people present, it's surprising that there wasn't more peripheral noise; the main feeling was of reverential communion. On another note, however, the locker system at AB is disappointingly stupid - if you have to visit the locker in between the start and the end of your visit, let's say to get sanitary protection, you lose your euro and have to pay again. And let's not forget the grand total of 7 toilets for a venue with a capacity of over 2000. Please sort out these additional taxes on women's time and money.
Deborah.O'Donoghue620183
Mooi concert, aangenaam om naar te luisteren, maar helaas ontstemd door respectloze figuren die op de meest ongepaste momenten hun drinkbekers tegen de grond gooiden of er een partijtje voetbal mee begonnen. Alleen al daarvoor was een zittende setting een betere optie geweest. Wat de muziek zelf betreft: er is een duidelijk muzikaal verhaal dat goed in elkaar zit, maar je kan het niet echt vernieuwend of virtuoos noemen. Wanneer het gaat om alternatieve speeltechnieken voor de piano, verwijs ik graag naar het werk van John Cage of Helmut Lachenmann, die daar reeds vele decennia geleden mee aan de slag gingen. Voor een uitgekiend gebruik van elektronica en analoge elektro-akoestische technieken, zou men kunnen verwijzen naar meerdere generaties muzikanten en componisten, vanaf de thereminvox tot pakweg Supersilent. Nils Frahm zoekt wel een plaatsje in die traditie, maar op dit moment zit er voor hem nog geen plaatsje in als vernieuwer. Op zich niets verwonderlijk, omdat de meer populaire muziek steevast een decennium of twee achter zit op de avant-garde in de kunstmuziek. Dat is geen waardeoordeel, louter een vaststelling.
humanist
Subjugué par les talents de cet homme orchestre, je n'ai pas décroché un instant. Merci l'AB de l'avoir amené à Bruxelles. Par contre comme d'autres le reportent ici j'ai été ennuyé par les sons périphériques : conversations à voix haute, gobelets qui tombent au sol,... et j'ai passé le concert sur la pointe des pieds afin de voir quelque chose sur scène. Il y avait beaucoup beaucoup de monde.
guileven
Zeer goed concert! Inderdaad jammer dat het voor velen moeilijk is om een beker vast te houden. Ook de aansluiting met openbaar vervoer van AB is zeer goed. Tom
Tom.Verguts658723
Super concert. Beetje jammer van de de vele storende geluiden tijdens de stille passages: vallende bekers, deuren die open dicht gaan, stommelende mensen die zich verplaatsen (richting toilet?). Zelfs op het podium werd enkele keren verrast de zaal ingekeken... Misschien was een zittende zaal beter geweest voor publiek... en artiest. Ook nog 2 zeer praktische tips: - op de zitplaatsen achteraan in de zaal was het echt bibberen met een airco die wel zeer frisse lucht naar beneden blaast. - bij diepe basgeluiden/ambient drones gaan er heel veel van de ventilatiekanalen mee aan het trillen, wat een beetje jammer is voor een concertzaal zoals de AB... het lijkt alsof je in een rammelkast naar prachtige muziek zit te luisteren... en da's niet echt een meerwaarde. Maar het was nog altijd een topconcert... om maar te zeggen hoe goed Nils Frahm wel was ;o)
bartman
Goed concert alleen jammer van de drankbekers op de grond die tijdens de rustige stukken storen wanneer de mensen erin schoppen of op trappen!
celske
Concert was super. Ben akkoord met de reactie van Jari Jokinen. Had ook graag kunnen zitten. Zeker voor dit soort optredens.
lievendg
Hij kon het publiek met gemak 2 uren boeien met een elektronisch klankenbad. Het was genieten. Het publiek ging mee in de sferen die hij opbouwde en raakte uit de bol bij de klimaxen. Rechtstaand houdt het publiek actiever!
Lut.Ruwet520934
You have to be logged in to post a reaction.
No AB account yet? Register here.

Nils Frahm - 'All Melody' news

Long live multi-day concerts: from Run The Jewels to Triggerfinger!

Long live multi-day concerts: from Run The Jewels to Triggerfinger!

Read
Stories

Your visit to AB

Mobility

Our concerts usually finish at 10:30 pm: that way you can still catch the last train home!

Plan your route

Hungry before the concert

Eat something in our AB Café & Resto. Enjoy your meal!

Reserve your table

Order your drink tokens now

That way you don't have to queue and you can go straight to the bar

Order

Fanmail

Share your latest musical discoveries with us! That way you will be first to know when they visit AB.

Connect with Facebook Connect with Spotify