De jonge Belgische artieste is terug en poppier dan ooit!
“CHARLES, ik ben het maar gewoon,” antwoordt de Belgische Charlotte Foret op de vraag wie ze werkelijk is. De artiestennaam is ontleend aan haar grootvader van moederskant, die haar op vroege leeftijd inspireerde en ze op deze manier overal meeneemt in dit avontuur. Vanaf haar eerste twee releases – de EP ‘Falling While Rising’ (2021) en het album ‘Until We Meet Again’ (2022), presenteert CHARLES zich door uit haar Angelsaksische rockinvloeden te putten, zowel in de frisse en alternatieve popklanken als in haar Engelstalige teksten, waarin ze moedig en direct de onderwerpen aanpakt. De thema’s van haar songs zijn haar eigen verhalen, die van haar naasten, die ze plaatsvervangend ervaart. Voor haar blijft zingen over haar worstelingen de enige manier om ervan af te komen. CHARLES is meer gedreven door urgentie dan door naïeve verkenning en etaleert haar muziek als een vurig, opruiend en onvermijdelijk boeiend te lezen dagboek. Haar jongste dubbelEP ‘Sabotage’ weerspiegelt het gevoel dat ze in het verleden steeds de verkeerde kaarten heeft getrokken en gespeeld. Het is een chaotisch, vormend en tumultueus coming of age verhaal, maar wijst tegelijkertijd op hoop en de metamorfose van CHARLES tot een sterke vrouw, gevormd door de ervaringen en melodrama's van haar vroege twintiger jaren, die eindelijk haar bubbel doorbreekt om ons te confronteren. Herkenbaar, toch?