De ultieme indie droompop uit Baltimore.
“Soms heeft een popjaar een rechtmatige eigenaar” schreven we in ‘10 toen Beach House aantrad tijdens het Autumn Falls festival in AB voor een uitverkocht huis. Hun derde album ‘Teen Dream’ deed ons toen smelten en we beseften: de perfecte popmuziek bestaat nog steeds. Baltimore’s indiedroompopduo Beach kreeg rond die tijd ook lovende woorden van Fleet Foxes’ Robin Pecknold (met wie ze in ‘09 toerden) toebedeeld, wat een ware buzz creëerde. Ook NME, Pitchfork en Rolling Stone staken hun bewondering niet onder stoelen of banken. En nu twee jaar later is er ‘Bloom’, een album dat Beach House katapulteert naar de hoogste rangen van de indiepop. 9.1 riep Pitchfork uit. Wij steken gewoon de handen uit de mouwen en organiseren een concert. Voor u. En omdat we stiekem zelf die hard fan zijn.
Holy Other
Zeg ▼ en u zou reeds het vagevuur moeten zien branden. Tri▼Angle is inderdaad de vaandeldrager van het witch house genre dat voor het eerst in België dit voorjaar een grote showcase had te AB met o.a. Balam Acab, o0o00 en Holy Other. De revelatie van deze avond bleek deze illustere laatste te zijn. Goddeau hierover: “een Tri▼Angle-klassieker in wording.” De Morgen lauwerde hem met **** en schreef: “Op een ingenieuze, erg geraffineerde manier dwaalde Holy Other doorheen de muziekgeschiedenis, met knipogen naar 80s-synthsounds en James Blake.“ Alsook: “Het zinderde. Het kraakte. Het klikte. Het veroverde je binnen het kwartier.” In afwachting van zijn debuut dat deze zomer verschijnt, kan u zich nog laven aan zijn EP ‘With You’ waarover Pitchfork schreef: “an ultimately rewarding piece of work.”