wo 20.12.17

Oathbreaker

+ Newmoon, Universe

Facebook event Deel Tweet

Pletwals beroert de ziel met in black/post metal & shoegaze gedrenkte ‘Rheia’

Oathbreaker’s derde album ‘Rheia’, met Jack Shirley (Deafheaven) achter de knoppen en wederom uit op het voortreffelijke Deathwish, is  ‘a true game changer’ in het post -/black metal/shoegaze genre waarin ook Deafheaven, Wolves In The Throne Room, Cobalt en Liturgy (voor ‘The Ark Work’ uit ’15) ronddwalen. 

Naast Amenra, Raketkanon, Steak Number Eight en Wiegedood (in AB op 01/11) opnieuw een extreme Belgische band die in het buitenland serieuze potten breekt en waarop we verdomme heel erg trots moeten zijn!




Newmoon
De fans van post-punk, shoegaze, dreampop en alle genres daartussen kunnen alvast wel tilt slaan, want wat het Antwerps/Gentse Newmoon uit de fenders wringt op eerste worp ‘Space’ is om heel erg onstuimig van te worden.

Denk Slowdive, My Bloody Valentine, Joy Division, The Jesus And Mary Chain en Dinosaur Jr. met een vette DIY-attitude (in een vorig leven vormden de leden hardcore/punk band Midnight Souls). “They all play Fenders. They all have matching tattoos. They party harder than most.” 

 

Lees meer Lees minder

Voor fans van Code Orange, Deafheaven, Amenra, Wolves In The Throne Room, Converge, Wiegedood, …
In de pers 'They’ve expanded their scope without losing their rage. Without sacrificing extremity, they captured the spirit of metal, not just the sound.' - Pitchfork
Fun fact Op Youtube kun je een prachtige docu bekijken (Oathbreaker ‘Rheia – The Visual Story’ directed by MAANLANDER) die een inkijk geeft in hoe de plaat tot stand komt en welke dynamiek dit creëert in een band als Oathbreaker. Met de onvermijdelijke ondertiteling voor West-Vlamingen natuurlijk, maar wel in het Engels!

Video's

Reacties

Super optreden super zaal. Top
stijndebock
Het geluid was tijdens het concert van Oathbreker niet naar behoren... De drum stond vééééél te luid en overstemde alles, met de bas op de tweede plaats. Het is alsof je naar een drummer met bassist staat te luisteren die met een begeleidingsgroepje speelt. Het moet één geheel vormen, waarbij elk instrument en zang zijn plaats heeft en de mogelijkheid heeft om er bovenuit te komen op de juiste momenten... Waarom kon dit tijdens het concert van Amenra wel en hier niet ? En het geluid vooraan, achteraan, links, rechts of in het midden verschilt trouwens ook enorm. Neem eens een voorbeeld aan het geluid op het Dunk-festival. Da's topklasse, en je mag staan op gelijk welke plaats, toch heb je een super geluid. Tijdens 35 jaren concert- en festivalbeleving vind ik dit een tendens die de laatste jaren steeds toeneemt (mede dankzij de geluidsnormen) : om toch maar een luid concert te verkrijgen staan drum en bas veel luider dan de rest, waardoor ze alles overstemmen en de kwaliteit van de muziekbeleving énorm achteruit gaat...
viewoftheweird
Spijtig dat in het begin van de show Caro's stem er totaal niet doorkwam. Na een tijdje werd er toch aan de juiste PA knopjes gedraaid en werd het optreden alleen maar beter en beter. Eind goed al goed dus...
blacky
Super vette show !!! Kga ze missen,hopelijk zien we terug in 2019
benny verbeke
Un autre jour, un autre soir, un autre album et qui sait, ils arriveront enfin à faire tomber le plafond! Juste magnifique!
David.Croix644436
Om een reactie te plaatsen moet je aangemeld zijn.
Nog geen AB account? Registreer je hier.

Je bezoek aan AB

Mobiliteit

Onze concerten stoppen meestal om 22u30: zo geraak je nog thuis met de laatste trein!

Plan je route

Honger voor het concert?

Eet iets in ons AB Café & Resto. Smakelijk!

Reserveer je tafel

Bestel nu al je drankjetons

Zo hoef je niet aan te schuiven maar kan je meteen naar de bar.

Bestel

Fanmail

Deel je laatste muzikale ontdekkingen met ons! Zo word je als eerste op de hoogte gebracht wanneer ze naar AB komen.

Koppel Facebook Koppel Spotify