Avondvullend programma met dubbelrietfluit en collage-elektronica
Dit is een Covid Safe Ticket-concert! Wat heb je nodig?
Vergeet niet jouw Covid Safe Ticket, identiteitsbewijs en mondmasker om toegang te krijgen tot dit concert.
Beyt al Tapes is (naast een label) het soloproject van Niels Latomme, avant-garde-fietst(error)(oer)ist, tape composer en modernistische romanticus die ouderwetse musique concrète via spectrale omwegen en met een gezonde dosis jaren 2000-DIY-esthetiek herinterpreteert in tapecollages, quadrofonische spatialisaties en performances die de flauwe grap (soms) overstijgen. Sleutelbegrip in zijn werk is “verwarring”. Bracht tapes uit op KERM (BE), Chocolate Monk (uk) en Meat Based Leftovers (BE). Laatste wapenfeit is de tape/cd ‘Une Rose’ op IKUISUUS tapes (FI); een conceptplaat waar het concept zich verbergt achter 7 composities die laveren tussen minimalisme, brute brokken synth en extended vocal techniques. Denk Maryanne Amacher die te veel Guust Flater las.
Bloedneus & de Snuitkever is de nom de plume van de Brusselse soundartiest en Aulos-speler Lukas De Clerck. De Aulos is een blaasinstrument uit de oudheid bestaande uit twee met dubbelriet voorziene speelpijpen. De Clerck brengt op een geheel unieke manier eigentijdse composities met dit eeuwenoud instrument. Naast releases in eigen beheer verscheen er ook al werk via QO2 en op Krut (Kraaks online sublabel) en Beyt Al Tapes.