Veelgestelde vragen

Tickets bestellen

Tickets aanbieden

Wachtlijst

Profiel aanmaken

Waardebons

Afgelaste en verplaatste concerten

AB Mails

Bezoekers met een beperkte mobiliteit

AB TV

NMBS (code)

 

Tickets bestellen

Hoe bestel ik online tickets?

Tickets bestellen kan enkel wanneer je een AB profiel hebt. Meer info over het aanmaken van een AB profiel. 

Ga naar de concertpagina van een concert naar keuze. Klik op ‘inloggen’ in het zwarte vak waar ‘koop tickets’ staat. Meld je aan door je gebruikersnaam of mailadres en wachtwoord in te geven. Nu kan je in het zwarte vak waar ‘koop tickets’ staat, ‘bestel tickets’ aanklikken.

In het reservatiescherm kan je via het uitklapmenu het gewenste aantal tickets selecteren. Indien je een jetonbon wenst te bestellen, kan je dit ook aanduiden.

Klik op ‘ga verder’. Je krijgt nu een overzicht van je bestelling.

Door te klikken op ‘reserveer meer tickets’ ga je terug naar de concertagenda om  tickets te bestellen  voor andere concerten.
Door te klikken op ‘verwijder bestelling’ verwijder je de bestelling
Door te klikken op ‘afrekenen’ word je naar een betaalscherm geleid om je bestelling af te ronden en een betaalmethode te kiezen.

Wanneer je klikt op afrekenen, krijg je een overzicht van je volledige bestelling. Er wordt gevraagd je mailadres te bevestigen. Dit is het adres waar de e-tickets naartoe gestuurd zullen worden.

Door te klikken op ‘ga terug’ keer je terug naar het vorige scherm en kan je je bestelling nog wijzigen.
Door te klikken op ‘ga verder’ bevestig je de reservatie

In het scherm ‘aflevering en betaling’ duid je een betaalmethode aan en klik je op ‘ga verder’.

Koos je voor een online betaling? Dan kom je nu op de betaalpagina’s van je bank terecht. Volg de instructies. De e-tickets worden verstuurd wanneer de betaling correct afgerond werd.

Koos je voor een betaling via overschrijving? Dan zal je spoedig na het correct afronden van de bestelling een betalingsuitnodiging ontvangen via e-mail.

Waar kan ik tickets bestellen?

Hoe kan ik tickets bestellen? 

Online: via www.abconcerts.be 

AB Ticketshop: de ticketshop vind je aan de hoofdingang van AB. 

FNAC: Welke AB concerttickets kan je kopen in de Fnac?

In sommige gevallen worden er via fanclubpresales ook tickets aangeboden via de officiële website van de groep.

Opgelet, koop enkel tickets via de officiële verkoopskanalen. Meer info over illegale doorverkoop van tickets via www.ilovemyticket.be .

Wat zijn online de verschillende betaalmethodes?

Kredietkaart (Visa, Mastercard, Amex), bancontact, online banking en overschrijving indien het concert over meer dan 12 dagen plaatsvindt.

Ik koos om met kredietkaart, bancontact of online banking te betalen: je ontvangt je e-tickets spoedig na het afronden van  de betaling.

Ik koos om per overschrijving te betalen: dit kan enkel voor concerten die minstens 12 dagen na de datum van bestelling plaatsvinden. Na de bestelling krijg je via e-mail een betalingsuitnodiging. We vragen je binnen de 3 werkdagen te betalen. Gebeurt dit niet, krijg je nog een herinneringsmail. Indien dan geen betaling volgt, wordt de bestelling geannuleerd. Nadat AB je betaling ontvangt, worden de e-tickets verstuurd. Let op: het uitvoeren van een overschrijving neemt enkele dagen in beslag!

Hoe ontvang ik mijn e-tickets?

Je e-tickets worden verstuurd naar het mailadres waarmee je geregistreerd bent op onze website.

Wat doe ik met mijn tickets na ontvangst?

Je print ze uit en brengt ze mee naar het concert
Je downloadt de pdf op je smartphone via de link in je bevestigingsmail
Je slaat ze op in Passbook. Klik in je bevestigingsmail op de link van de Passbook tickets die je op je smartphone wil laden. Klik op voeg toe. Je kan de tickets nu openen in Passbook.

Help, ik ben mijn e-tickets kwijt!

Stuur ten laatste 24 uur voor het concert een mailtje met de gegevens van je bestelling naar ticketshop@abconcerts.be

-heb je de bevestigingsmail nog maar ben je de uitgeprinte tickets kwijt? Je kan de tickets gewoon opnieuw afprinten door op de link in de bevestigingsmail te klikken.

Hoe bestel ik drankjetons?

Drankjetons kunnen online enkel besteld worden bij het bestellen van concerttickets. In de AB Ticketshop overdag kan je wel drankjetons kopen zonder tickets.

 

Tickets aanbieden

Hoe bied ik mijn tickets te koop aan?

Enkel mensen die via onze website tickets kochten, kunnen hun tickets aanbieden via de ruilpagina.

Log je in en ga naar de concertpagina van het concert waar je tickets voor wil aanbieden. Klik op 'ik wil terug tickets aanbieden’.

Wat doe ik wanneer een koper geïnteresseerd is in mijn tickets?

Antwoorden op een berichtje van een koper doe je door te klikken op de link in de ontvangen e-mail. Betaling en overdracht van de tickets gebeurt in onderling overleg tussen koper en verkoper.

Mijn tickets zijn verkocht: hoe verwijder ik het bericht?

Klik op de link om het ticket te verwijderen. Deze link vind je onderaan de mail die je kreeg van een geïnteresseerde koper.

Het lukt niet om mijn tickets online aan te bieden.

Let op: enkel mensen die via onze website tickets kochten, kunnen hun tickets aanbieden via de ruilpagina.

Klopt het ticketnummer? Dit vind je onder de streepjescode, het zijn de laatste 6 cijfers na de schuine streep.

 

Wachtlijst

Hoe werkt de wachtlijst?

Mensen die zich op de wachtlijst van een uitverkocht concert zetten, worden als eerste verwittigd wanneer er tickets vrijkomen. Je krijgt in dat geval een e-mail met een link om tickets te bestellen. Je naam op de wachtlijst plaatsen doe je zonder enige aankoopverplichting.

Hoe zet ik mij op de wachtlijst?

Log je in. Ga naar de concertpagina van het uitverkochte concert. Klik daar op ‘aanmelden’ in het vak van de wachtlijst. Zo simpel is het!

Hoe weet ik of ik op de wachtlijst sta?

Bovenaan de concertpagina krijg je na het inschrijven  de melding ‘Je bent succesvol op de wachtlijst geplaatst’. Wanneer je later opnieuw deze concertpagina opent, zal het vak van de wachtlijst niet meer zichtbaar zijn.

Hoe koop ik tickets via de wachtlijst?

Klik op de link in de wachtlijstmail en volg de instructies. Meer info over hoe tickets te bestellen

Let op: tickets aankopen via de wachtlijst kan ENKEL online via de link in de wachtlijstmail. Het is niet mogelijk om deze tickets met waardebonnen te bestellen of in de ticketshop af te rekenen.

 

Profiel aanmaken

Hoe maak ik een profiel aan?

Klik op registreren rechts bovenaan de homepage.

VIA FACEBOOK CONNECT: Klik  op ‘log in via Facebook’. Vul je gegevens verder aan en klik nadien op ‘registratie voltooien’.

OP BASIS VAN JE MAILADRES: Vul je persoonlijke gegevens in en rond de inschrijving af door steeds op ‘volgende stap’ te klikken. Na het voltooien van de inschrijving krijg je een mail om je profiel te activeren.

Moet ik een profiel aanmaken om tickets te bestellen en aan te bieden?

Ja!

Hoe log ik me in?

Klik rechts bovenaan de homepage op ‘inloggen’ en voer de gegevens in waarmee je geregistreerd bent op onze website.

Het lukt niet om me in te loggen

Vergat je je paswoord? Klik op ‘paswoord vergeten’ en vraag een nieuw paswoord aan.

Probeerde je het al in een andere browser? Onze website werkt soms beter in Firefox of Google Chrome.

Andere problemen?

Stuur een mailtje naar ticketshop@abconcerts.be met een beschrijving van het probleem.

Hoe kan ik mijn profiel verwijderen?

Stuur een mailtje naar ticketshop@abconcerts.be met vermelding van je gebruikersnaam en de vraag om je profiel te verwijderen.

 

Waardebons

Wat is de AB concertcheque?

Het perfecte cadeau! Je kan het bedrag zelf samenstellen (er zijn cheques ter waarde van 5, 10, 25, 30 en 50 euro) en de cheques kunnen zowel online als in de ticketshop gevalideerd worden.

Je kan er zowel concerttickets als drankjetons mee kopen.

De AB concertcheque is ongeveer een jaar geldig. De vervaldatum wordt vermeld op de cheque.

Waar kan ik de AB concertcheque bestellen?

ONLINE: Ga naar de AB concertcheque pagina. De AB concertcheque kan als e-ticket verstuurd worden of op een old school concertticket per post (+€1).

IN DE AB TICKETSHOP: Check hier onze openingsuren.

Hoe kan ik mijn AB concertcheque gebruiken?

ONLINE: plaats een online bestelling. In het scherm ‘aflevering en betaling’ geef je in het vak onder ‘concertcheque gebruiken’ het nummer van je concertcheque in. Let op: geef het nummer in zonder streepjes en spaties! Klik op toevoegen.

Het eventuele overgebleven saldo blijft op de cheque staan voor later gebruik.
Kan de volledige bestelling niet betaald worden door de cheque? Kies dan in hetzelfde scherm een betaalmethode om de rest van het bedrag te betalen.

Andere waardebons die geldig zijn in AB

Andere waardebons: Sodexo, Vivabox en de Cultuurbon. 

 

Afgelaste en verplaatste concerten

Worden mijn tickets terugbetaald?

AFGELAST CONCERT: de tickets worden terugbetaald.

E-tickets stuur je naar ticketshop@abconcerts.be met vermelding van je rekeningnummer.
Tickets die je kocht in de ticketshop kan je terugsturen naar AB Ticketshop, Anspachlaan 110, 1000 Brussel. Of je kan ze zelf binnenbrengen in de AB Ticketshop.

Hoe worden mijn tickets terugbetaald?

De tickets worden per overschrijving terugbetaald op het rekeningnummer dat jij zelf kiest.

 

AB Mails

Hoe schrijf ik me uit voor de AB mails?

Log in op de website en klik op je profielnaam. Klik op ‘Mijn AB account’ en vervolgens op ‘AB mails’. Duid ‘uitschrijven’ aan naast de mails die je niet meer wenst te ontvangen.

Ik wil meer AB mails!

Log in op de website en klik op je profielnaam. Klik op ‘Mijn AB account’ en vervolgens op ‘AB mails’. Duid ‘inschrijven’ aan naast de mails die wenst te ontvangen.

 

Bezoekers met een beperkte mobiliteit

Dien ik een speciaal ticket te bestellen?

Je hoeft geen speciaal ticket te bestellen. Er is steeds voldoende ruimte voorzien op de gereserveerde zone voor andersvaliden. 

Heeft mijn begeleider ook een ticket nodig?

Begeleiders hebben ook een toegangsticket nodig.
 

Moet ik me ergens aanmelden?
 

Spreek een van de stewards aan bij aankomst. Hij/zij zal je naar  de gereserveerde zone voor andersvaliden begeleiden.

 

AB TV

Kan ik de concerten die opgenomen werden op DVD kopen?

Helaas niet. AB beschikt nooit over de commerciële exploitatierechten van de gemaakte opnames en mag bijgevolg geen opnames te koop aanbieden.

Niet elk concert wordt gecapteerd. Enkel de concerten waarvoor we toestemming krijgen. Afhankelijk van de verkregen rechten, worden sommigen concerten enkel live uitgezonden. Anderen worden beperkt in tijd (al dan niet volledig) via stream aangeboden.

 

NMBS

Waarvoor dient de NMBS code op mijn concertticket?

Met de NMBS code op je concertticket kan je op de website van NMBS een e-treinbiljet bestellen aan een voordelige prijs. Je concertticket zelf is dus niet geldig als vervoersbewijs!
Het e-treinbiljet is geldig voor 1 heen- en 1 terugreis met de trein in 2de klas van het door de concertbezoeker gekozen Belgische station naar station Brussel-Centraal.
De treinreis gelinkt aan het e-treinbiljet valt onder de vervoersvoorwaarden van NMBS.

Waarom een NMBS ticket bestellen?

De AB ligt op wandelafstand van het station Brussel-Centraal. Onze concerten eindigen doorgaans om 22u30, wat je in de meeste gevallen voldoende tijd geeft om de laatste trein naar huis te halen.

Hoe kan ik het NMBS e-treinbiljet bestellen?

Alle info daarover vind je op de website van NMBS. Let op: je kan pas vanaf 31 dagen voor het concert een e-treinbiljet bestellen.

Wat is de prijs van een NMBS e-treinbiljet?

De kostprijs van een heen –en terugreis op dezelfde dag vertrekkende vanuit eender welk Belgisch treinstation naar het station Brussel-Centraal is €9. Voor elke NMBS-code kan slechts één e-treinbiljet worden afgeleverd.
Wanneer je dicht bij Brussel woont, zal het dus soms voordeliger zijn om zelf een treinticket te kopen via de reguliere weg en niet via de NMBS code op je concertticket. Misschien heb jij meer baat bij de Event Pass van MIVB op je concertticket?

Wat is de geldigheidsduur van mijn e-treinbiljet?

De heen- en terugreis moet plaatsvinden op dezelfde reisdag. De terugreis is mogelijk tot voor de nachtelijke onderbreking.

Kan ik kiezen vanuit welk treinstation ik vertrek?

Je kan enkel vertrekken vanuit een Belgisch treinstation.

Ik vertrek uit een niet-Belgisch station, wat nu?

De concertbezoekers uit het buitenland kan zijn e-treinbiljet combineren met een vervoerbewijs (heen-en terugreis) dat geldig is op de buitenlandse spoorwegnetten tot aan de Belgische grens. Van daar is het e-treinbiljet geldig naar het station Brussel-Centraal.

Is mijn NMBS e-treinbiljet geldig op elke trein die naar het station Brussel-Centraal rijdt?

Het e-treinbiljet is NIET geldig in de Thalys, Eurostar en andere hogesnelheidstreinen. Reizigers met Brussels Airport – Zaventem als vertrekstation dienen nog de Diabolotoeslag te betalen.

Wat is de weg van het station Brussel-Centraal naar de AB?

Kan ik mijn treinticket doorgeven aan iemand anders?

Nee. Een treinbiljet staat op naam en die kan nadien niet meer gewijzigd worden.

Het concert is afgelast/verplaatst, wat nu?

Afgelast concert

  • Ik gebruikte mijn NMBS code al om een e-treinbiljet aan te kopen. In dat geval zal NMBS je het e-treinbiljet automatisch terugbetalen.
  • Ik gebruikte mijn NMBS code nog niet: deze is niet meer geldig nu.

Concert verplaatst

  • Ik gebruikte mijn NMBS code  al om een e-treinbiljet aan te kopen. In dat geval zal NMBS je het e-treinbiljet automatisch terugbetalen.
  • Ik gebruikte mijn NMBS code nog niet: deze is niet meer geldig nu, je zal een nieuwe code  krijgen indien je jouw concertticket wenst te behouden voor de nieuwe datum van het concert.

Wat in geval van een treinstaking of incidenten op het treinnet?

Wat in geval van een treinstaking? 
Indien je al een treinticket kocht, zorgt NMBS voor een automatische terugbetaling.

Wat in geval van incidenten op het treinnet?
Wanneer er zich tijdens de geldigheidsduur van je e-treinbiljet incidenten voordoen die het treinverkeer van en naar Brussel onmogelijk maken (vb: bovenleidingsbreuk of persoonsongeval), dan kan je een terugbetaling aanvragen bij de NMBS. 

Mijn NMBS code werkt niet

Je moet enkel de cijfers van je code  ingeven ZONDER streepjes.
Toch nog problemen? Contacteer de NMBS.